Aangifte en betaling patrimoniumtaks - Deadline = 31 maart

De “taks tot vergoeding der successierechten” of “patrimoniumtaks” is een jaarlijkse taks, specifiek voor VZW’s, IVZW’s en (private) stichtingen.

Deze patrimoniumtaks werd eind 2023 hervormd. De nieuwe regeling is van kracht sinds 1 januari 2024. In ons blogbericht vind je alle info over de nieuwe patrimoniumtaks.

De deadline voor de aangifte en betaling van de patrimoniumtaks is echter niet veranderd. De aangifte en betaling dient nog steeds voor 31 maart 2024 in orde te zijn (tenzij men kan rekenen op een vrijstelling).

Wil je graag meer weten over de nieuwe patrimoniumtaks of heb je extra ondersteuning nodig? Volg dan woensdag 6 maart om 20u00 ons webinar, gratis voor abonnees.