Vereniginginfo is gestart als project aan Universiteit Hasselt en brengt een aantal VZW-en verenigingsexperts samen.

Annette Kelchtermans

Paralegal, klantencontact en administratie

Annette is jullie aanspreekpunt! Ze zorgt eveneens voor de hele administratieve opvolging. Een prangende vraag? Bel 0486/054986.

Het ontstaan van vereniginginfo.be

Het project vereniginginfo.be is ontstaan uit een onderzoeksproject aan Universiteit Hasselt met 13 thesisstudenten. In dit project werden de verenigingen in 8 Limburgse gemeenten bevraagd (Hasselt, Bilzen, Maaseik, Peer, Alken, Leopoldsburg, Sint-Truiden en Beringen). Uit de resultaten bleek duidelijk dat verenigingen nood hebben aan praktisch informatie rond de verplichtingen en aan hulpmiddelen om wettelijk in orde te blijven.

Partners

Het team van vereniginginfo.be werkt samen met verschillende kennispartners: o.a. De Gendt  Advocaten te Leuven en andere organisaties die zich richten op verenigingen. Dit netwerk garandeert een toegang tot een grote bron van informatie en kennis. Dit zorgt ervoor dat een goede en praktische oplossing binnen handbereik ligt.​

KBC
De Gendt advocaten