Verhoogde publicatiekost Belgisch Staatsblad

De bedragen die VZW's moeten betalen bij de bekendmaking van de oprichtingsakte van een VZW of de neerlegging/publicatie van een wijzigingsakte (bv benoeming of ontslag nieuwe bestuurders, wijziging statuten, ontbinding,...) worden elk jaar geïndexeerd.

Vanaf 1 maart 2024 gelden de volgende tarieven:

• Oprichting op papier via de griffie : 233,05 euro (inclusief btw)
  • Oprichting elektronisch : 168,31 euro (inclusief btw)
  • Wijziging op papier via de griffie (elektronisch niet mogelijk) : 157,91 euro (inclusief btw)

De betalingen moeten vooraf gebeuren. Meer info vind je hier.

Tip: Wil je nog voor 1 maart iets laten publiceren? Hanteer dan voor de zekerheid (gezien de vertragingen die er vandaag zijn bij de verschillende griffies) al de geïndexeerde (nieuwe) bedragen om problemen te vermijden.