Opgelet - spam bij oprichting van een VZW

VZW’s die pas zijn opgericht, ontvangen vaak een schrijven en bijhorende factuur van de Interprofessionele Federatie voor Zelfstandige ondernemers.

Men schrijft entiteiten met een ondernemingsnummer aan en vraagt om 190 euro over te schrijven om lid te worden en juridische bijstand te kunnen ontvangen.

Regelmatig veronderstellen VZW's dat dit een verplichting is en betalen ze de factuur.

Let op: het is niet verplicht lid te worden van deze organisatie en de factuur te betalen. Mijn kan hier uiteraard voor kiezen, maar evengoed beslissen om geen te lid worden.