De staatsbon - Ook voor VZW's?

De federale overheid lanceerde onlangs een nieuwe éénjarige Staatsbon. Deze wordt op 4 september 2023 uitgegeven. Meer info over deze staatsbon en de bijhorende voorwaarden vind je terug op de website van het Federaal Agentschap van de Schuld.

Intekenen kan sinds donderdag 24 augustus 2023 via de website van het Federale Agentschap van de Schuld (t.e.m. 31 augustus 2023) of een deelnemende bankinstelling (t.e.m. 1 september 2023) en is mogelijk vanaf 100 euro.

Ook VZW's kunnen intekenen op deze staatsbon. We horen dat verschillende VZW's problemen ondervinden bij digitaal intekenen via het Agentschap van de Schuld. Ze ontvangen volgende foutmelding:

Vermits de deadline om in te tekenen bijna verstreken is, raden we VZW's die willen intekenen aan om dit te doen via de bank (financiële instelling). Op de website van het Agentschap van de Schuld vind je ook terug bij welke financiële instellingen je daarvoor terecht kan.