Betaaluitstel belastingen - Ook voor VZW’s

Eind oktober besliste de federale regering om een algemeen betaaluitstel te voorzien voor alle betalingen voor het aanslagjaar 2022 in:

• De personenbelasting
  • De vennootschapsbelasting
  • De belasting niet-inwoners
  • De rechtspersonenbelasting

De betaaltermijn wordt verlengd van 2 naar 4 maanden

Op de aanslagbiljetten die vanaf 14 november verzonden worden, staat de aangepaste uiterste datum van betaling.

Op de aanslagbiljetten die voor 14 november verzonden worden, staat nog een termijn van twee maanden. Hoewel de extra betaaltermijn van 4 maanden niet op dat aanslagbiljet staat, geldt dat uitstel ook voor die gevallen

VZW’s vallen ofwel onder de rechtspersonenbelasting ofwel onder de vennootschapsbelasting en hebben dus ook recht op een verlengde betaaltermijn (4 i.p.v. 2 maanden) voor aanslagjaar 2022 (inkomstenjaar 2021).

Wil je weten wanneer een VZW onder de rechtspersonenbelasting valt en wanneer onder de vennootschapsbelasting? Je ontdekt het in ons handig stappenplan.