Aanvang, wijzing of einde van btw-activiteit - Online aangifte

Categorie btw

Feitelijke verenigingen of VZW’s die btw-plichtig zijn, moeten bij de aanvang, wijziging of het einde van de btw-activiteit de nodige formulieren indienen.

Enkele maanden geleden werden deze formulieren gedigitaliseerd. Sindsdien verloopt de aangifte online via de toepassing ‘e604’.  Die kan je terugvinden op de website van de FOD Financiën: https://financien.belgium.be/nl/ondernemingen/btw/aangifte/aanvang-wijziging-einde-activiteit.

Het gaat over 3  formulieren:

• 604A: voor de aanvang van een btw-activiteit (ook het aanvragen van een btw-nummer)

Let op: bij de aanvang van een btw-activiteit, moet je eerst een ondernemingsnummer aanvragen bij de Kruispuntbank van Ondernemingen

• 604B: voor de wijziging van een btw-activiteit
  • 604C: voor het stopzetten van een btw-activiteit

Btw-plichtig of niet? Raadpleeg ons handig stappenplan.