Attest kinderopvang - Verlenging termijn elektronische indiening

Categorie algemeen

Verenigingen die kinderopvang organiseren, kunnen onder bepaalde voorwaarden een fiscaal attest uitreiken zodat ouders kunnen rekenen op belastingvermindering.

Initiatieven die erkend zijn om attesten uit reiken voor kinderopvang (bv. sport- en jeugdkampen) moeten vanaf inkomstenjaar 2022 niet alleen een attest overmaken aan de ouders, maar ook een nieuw modelattest op elektronische wijze overmaken aan de FOD Financiën.
Dit diende te gebeuren vóór 1 maart te gebeuren via Belcotax-on-web
Hier vind je een antwoord op alle praktisch vragen.

Verlenging termijn elektronische indiening

Door de moeilijkheden die veel organisaties ondervinden om het attest online in te dienen, heeft de FOD Financiën beslist om de indieningstermijn te verlengen tot en met 31 maart 2023.