Verzekering alle risico's

Welk risico wordt verzekerd?

Een verzekering alle risico's dekt alle risico's van bepaalde voorwerpen (bv. muziekinstrumenten, electrische apparten, computeres,...).

Welke verenigingen kunnen deze verzekering afsluiten?

Deze verzekering is niet verplicht. Elke feitelijke vereniging of VZW kan dus vrij beslissen zulke verzekering af te sluiten.

Is dit een aanrader?

Ja, maar dat hangt af van de specifieke situatie van uw vereniging.

In een muziekvereniging zal het bijvoorbeeld aan te raden zijn om bepaalde instrumenten te verzekeren.

In een sportvereniging zal bijvoorbeeld de geuidsinstallatie verzekerd kunnen worden.

Enz.

Wat is verzekerd?

Wat verzekerd is kan men vrij bepalen: zowel de voorwerpen als welke gebeurtenissen (bv diefstal, verdwijning, schade,...).

Voorbeeld

Een vereniging organiseert een feest en gebruikt de pc en de muziekinstallatie van een lid. Om problemen te voorkomen verzekert de vereniging deze goederen tegen schade en diefstal. Wanneer vervolgens de geluidsinstallatie door een stroompiek het begeeft, wordt de schade door de verzekering gedekt en betaald.

Onbeperkte toegang tot vereniginginfo.be artikels? Registreer jezelf nu.

Bij het nemen van een abonnement op vereniginginfo krijg je toegang tot een heel wat artikels vol interessante thema's, schema's, filmpjes,...

Registreer jezelf nu