Stappenplan: een VZW oprichten

Klik op de witte pijl in het midden van het schema.

dan start de uitleg en kan je op verschillende bewegende icoontjes klikken voor meer info

Ter aanvulling: de oprichting van een VZW kan op papier gebeuren of elektronisch.

Let op: wanneer er buitenlandse stichters zijn is enkel een oprichting op papier mogelijk. het oprichten van een VZW is niet gratis.

De oprichtingsakte moet gepubliceerd worden in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad. Hiervoor moet vooraf betaald worden. De huidig geldende tarieven vind je hier.

Hulp nodig? Wij begeleiden ook de oprichting van een VZW op maat in verschillende formules. Neem gerust vrijblijvend met ons contact op.

Bestanden
stappenplan-een-vzw-oprichten.pdf (pdf, 292Kb)

Onbeperkte toegang tot vereniginginfo.be artikels? Registreer jezelf nu.

Bij het nemen van een abonnement op vereniginginfo krijg je toegang tot een heel wat artikels vol interessante thema's, schema's, filmpjes,...

Registreer jezelf nu